Ekstremalna wydajność wkracza na zupełnie nowy poziom. Poznaj nowy, niesamowity silnik zaburtowy V8 XTO.
Co jakiś czas pojawia się nowy produkt, który zmienia reguły gry. Wyznacza nowe standardy w każdej dziedzinie — począwszy od okiełznania technologii będących wcześniej poza zasięgiem, aż po zagwarantowanie użytkownikom wrażeń, o których do tej pory mogli tylko pomarzyć. Otwórz oczy szeroko. Jest to jedno z tych wydarzeń.
Nowy silnik zaburtowy Yamaha V8 XTO o pojemności 5,6 litra
Pierwszy w branży silnik z układem bezpośredniego wtrysku i zintegrowanym elektronicznym układem sterowania
Dziś Yamaha oficjalnie wprowadziła do sprzedaży nowy silnik zaburtowy V8 XTO. Duży moment obrotowy i ciąg oraz moc 425 KM sprawiają, że ten model o pojemności 5,6 litra to coś więcej niż zwyczajny silnik zaburtowy. W rzeczywistości jest to w pełni zintegrowany system zasilania, który tworzy zupełnie nową klasę w zakresie wydajności i sterowania, w szczególności w przypadku połączenia go z najnowszym zintegrowanym systemem sterowania łodzią Helmmaster® oraz wyświetlaczem CL7™ firmy Yamaha.
Yamaha — globalna reputacja, najwyższa jakość
Nowy silnik zaburtowy V8 XTO został stworzony, aby wznieść markę Yamaha na jeszcze wyższy poziom. Model ten gwarantuje niezwykłą moc i ciąg, niezrównaną wytrzymałość i niezawodność, niespotykaną dotąd integrację systemu i precyzję sterowania oraz optymalną wygodę i usługi z zakresu obsługi klienta. Yamaha opracowała ten model poprzez „ponowne opracowanie” koncepcji silnika zaburtowego oraz powiązanych z nim systemów. Było to możliwe dzięki nowym technologiom w branży oraz wieloletniemu doświadczeniu w zakresie rozwiązań i produkcji silników zaburtowych, którym może pochwalić się Yamaha.
Ekstremalna moc, moment obrotowy i ciąg
Dostarczający potężną moc wymaganą do pływania najcięższymi i największymi łodziami pełnomorskimi oraz luksusowymi jachtami silnik jest wyposażony w wytrzymałe skrzynie przekładniowe oraz niezwykle mocne głowice napędowe, które napędzają bardzo duże śruby. Silnik zaburtowy XTO jest wyjątkowy, ponieważ to pierwszy czterosuwowy model w branży z układem wtrysku bezpośredniego. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa bezpośrednio do komory spalania znacznie usprawnia rozpylenie i zwiększa skuteczność spalania w celu zapewnienia maksymalnej mocy i wydajności.
Najwyższa efektywność spalania
Zaawansowany układ bezpośredniego wtrysku jest wyposażony w co najmniej pięć pomp paliwa i generuje ciśnienie wtrysku do 200 bar! Trójstopniowy układ ciśnienia paliwa jest również wyposażony w dwie niezależne pompy paliwa, które są aktywowane po osiągnięciu określonych prędkości obrotowych w zbiorniku separatora oparów (VST). Zapewnia to niespotykany wcześniej, precyzyjny przepływ i doprowadzanie paliwa nawet przy maksymalnej prędkości obrotowej. Model Yamaha V8 XTO fszczyci się także niezwykły stopniem sprężania 12,2:1. Układ wydechowy In-Bank™ doprowadza paliwo bezpośrednio do dolnej jednostki oraz środka piasty śruby napędowej, co poprawia przepływ. W skrócie oznacza to większe „osiągi”, lepszą wydajność spalania oraz wyższą moc.
Garść informacji o pompach…
Nie tylko paliwo potrzebuje zaawansowanej technologii pompowania w silniku. Z tego względu model V8 XTO wyposażono w unikalną, dwustopniową pompę wody oraz dwukomorową pompę oleju — każdy z tych podzespołów został zaprojektowany, aby zapewniać równomierną pracę przy wysokich prędkościach obrotowych.
Pompa wody jest wyposażona w duży, gumowy wirnik zapewniający wysokie ciśnienie, oraz wytrzymały wirnik stalowy. Połączenie tych elementów zapewnia optymalny przepływ wody chłodzącej oraz umożliwia dokładne sterowanie temperaturą na wszystkich poziomach prędkości obrotowej nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Niezwykła wytrzymałość i niezawodność — od samego początku
Oprócz nadwymiarowej obudowy skrzyni biegów, wzmocnionych kół zębatych, wytrzymałego wspornika zaburtowego oraz niezwykle odpornych mocowań silnik V8 XTO jest również wyposażony w funkcję syntezy plazmy na ścianach cylindra, co zapewnia nie tylko zwiększoną trwałość, lecz również kompaktowy rozmiar.
Mikroteksturowana powierzchnia jest o 60% twardsza od stali i znacznie lżejsza, co pozwoliło zwiększyć pojemność silnika bez zwiększania wymiarów jednostki napędowej. Niższy współczynnik tarcia powierzchni przyczynia się również do zmniejszenia zużycia paliwa.
Wytrzymałe dwa wałki rozrządu w głowicy na każdy rząd cylindrów są ze sobą połączone za pomocą samonapinającego łańcucha, który jest zanurzony w oleju, co zapewnia precyzyjne fazy rozrządu i długi okres eksploatacji. Natomiast pokryte węglową powłoką szklanki zaworów również zwiększają wytrzymałość, gwarantując ciche, precyzyjne połączenie w zakresie faz rozrządu.
Integracja systemu zapewniająca niezwykłą moc i precyzję sterowania
Kolejnym „pionierskim rozwiązaniem” w modelu V8 XTO jest w pełni zintegrowany elektryczny układ sterowania — rozwiązanie to nie było wcześniej stosowane w żadnym innym silniku zaburtowym. Nie ma on żadnych przewodów hydraulicznych lub połączeń, dzięki czemu reaguje szybciej i płynniej niż konwencjonalne systemy. Ponadto pozwala na uporządkowanie osprzętu oraz obszaru zęzy. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest połączenie silnika V8 XTO z unikalnym, popularnym i w pełni zintegrowanym układem sterowania łodzią Helmmaster®, który jest wyposażony w rewolucyjne funkcje dokowania obsługiwane za pomocą joysticka i niezwykły kolorowy wyświetlacz CL7™.
Ruszaj na komfortowy podbój niezbadanych terenów
Nowe, specjalne śruby napędowe XTO OS™ stanowią świetne uzupełnienie potężnego momentu obrotowego generowanego przez silnik zaburtowy Yamaha V8 XTO. Nowe śruby napędowe wytwarzają większy ciąg podczas płynięcia do przodu i do tyłu i mają średnicę od 16 do 17⅛ cala. Dzięki dużej powierzchni najnowsza konstrukcja płatów jest w stanie wprawić w ruch bardzo duże łodzie, ograniczając wysiłek i zwiększając kontrolę.
Dzięki nowemu układowi odprowadzania spalin te śruby napędowe gwarantują jeszcze jedną korzyść — „wgryzają” się w wodę podczas płynięcia do tyłu, co pomaga trzykrotnie zwiększyć ciąg w porównaniu do modelu F350… oznacza to łatwiejsze manewrowanie i sterowanie podczas dokowania.
Oprócz tego dzięki silnikowi V8 XTO nie musisz dokować w celu serwisowania dolnej jednostki. Nasz unikalny układ wymiany smaru skrzyni biegów umożliwia wykonanie całego procesu na wodzie. Silnik zaburtowy V8 XTO cechuje się świetnymi właściwościami w zakresie ładowania, zapewniając 90 A mocy całkowitej (brutto).
„Ekstremalna” przyszłość właśnie nadeszła!
Podsumowując, Yamaha przoduje w zakresie „ekstremalnych”, uniwersalnych rozwiązań dzięki nowemu silnikowi zaburtowemu V8 XTO, który zapewnia niepowtarzalne wrażenia. Rewolucyjna konstrukcja i technologia, wiodące innowacje, jakość i doskonałość — oto przyszłość w wykonaniu Yamahy!
Informacje dotyczące stylistyki: nowy silnik zaburtowy jest dostępny w nowym, eleganckim kolorze Pearlescent White oraz klasycznym kolorze Yamaha Grey.