Lokalizator osobisty AIS MOB FastFind CREW1
FastFind CREW1 to lokalizator osobisty AIS MOB (Man Overboard ang. człowiek za burtą). Posiada szereg funkcji zaprojektowanych w celu przyspieszenia wykrywania i lokalizacji człowieka za burtą przez znajdujące się w pobliżu załogi statków i jachtów.
CREW1 oferuje szereg innowacyjnych funkcji w kompaktowej i łatwej do przenoszenia konstrukcji. Ten lokalizator może być aktywowany automatycznie wodą lub ręcznie. Posiada wydłużony 36-godzinny czas pracy na baterii i funkcję stroboskopu SOS o dużej mocy. FastFind CREW1 stworzono z myślą o bezpieczeństwie osób pracujących lub wypoczywających na morzu. Posiada wytrzymałą konstrukcję, wiele zaczepów do mocowania i jest wodoodporny do 50 m.
Główne cechy
• kompaktowe rozmiary i możliwość montażu do pneumatycznej kamizelki ratunkowej,
• bardzo dokładne, regularnie aktualizowane współrzędne GPS w celu przyspieszenia wykrycia lokalizacji,
• opcje aktywacji wodnej i ręcznej
• kompatybilny z elektroniką AIS, m.in. ploterami map
• dioda LED o wysokiej mocy emituje komunikat SOS, aby pomóc w lokalizacji w warunkach słabego oświetlenia
• bateria o dużej pojemności umożliwia dłuższą 36-godzinną emisję sygnału
• 5 lat ważności baterii
• wodoodporność IP68 z głębokością zanurzenia do 50m
Jak działa FastFind CREW1?
• CREW1 aktywowany jest w sytuacji awaryjnej gdy np. jego użytkownik znajdzie się za burtą.
• komunikat alarmowy jest przesyłany do wszystkich odbiorników AIS i plotery nawigacyjne z obsługą AIS w promieniu 4 mil (typowy zasięg AIS)
• ikona ostrzeżenia AIS SART (czerwone kółko z krzyżykiem w środku) oznacza lokalizację wzywającego pomoc
• dokładne informacje o obiekcie w tym jego dokładna pozycja GPS staje się widoczna gdy kursor plotera map umieszczony nad ikoną ostrzeżenia AIS SART
• wszystkie nowe plotery ECDIS (na statkach powyżej 300 ton) powinny poprawnie wyświetlać ikonę ostrzeżenia
• nie wszystkie plotery map dla małych jednostek z AIS pokażą prawidłową ikonę ostrzeżenia zgodnie z zaleceniami IMO. Mogą pokazywać taką samą ikonę, którą wskazują inne jednostki płynące w poblizu, zwykle w kształcie strzałki. Zwykle ustawienia użytkownika pozwalają na konfigurację wyświetlacza tak aby pokazać numer TX ID, który dla Crew1 zawsze zaczyna się od 972. W ten sposób możesz odróżnić aktywowany CREW1 od przepływających statków.
Instalacja i aktywacja
FastFind CREW1 standardowo dostarczany jest z klipsem do mocowania go do paska na komorze kamizelki ratunkowej oraz z drugim klipsem, który służy do mocowania lokalizatora do rurki do pompowania ustnego. Ten drugi klips można zainstalować po obu stronach rurki.
Aktywacja może odbywać się ręcznie lub automatycznie wodą.
• aktywacja ręczna wymaga zdjęcia czerwonej nasadki anteny (aby antena się rozwinęła) a następnie pociągnięcie włącznika. Urządzenie rozpocznie transmisję komunikatów ostrzegawczych.
• aktywacja wodą wymaga zdjęcia czerwonej nasadki anteny (aby antena się rozwinęła). Gdy czujnik wody w dolnej części urządzenia zostanie zanurzony w wodzie na czas dłużej niż 3 sekundy, urządzenie aktywuje się automatycznie i rozpocznie transmisję komunikatów ostrzegawczych.
Specyfikacja techniczna
Dane fizyczne
Wymiary: 129x52x40mm (dł.*szer.*gł.)
Waga: 160 g
Skład zestawu
Główna jednostka MOB z zaczepem na pasek 1 szt
Klips na pokrowiec 1 szt
Instrukcja obsługi (ang) 1 szt
Zacisk do rurki ustnej do kamizelki ratunkowej 1 szt
Element do aktywacji autotestu 1 szt
Sygnalizacja LED
bateria (zielona/czerwona)
GPS (zielony/czerwony)
Bateria
typ: litowa (nieładowalna)
czas pracy: standardowo 36h w temp. -10°C
ważność: 5 lat
Nadajnik VHF
częstotliwość: AIS 1, 161.975MHz AIS 2, 162.025 MHz
prędkość transmisji danych: 9,600bps
moc nadajnika 2W (1W EIRP)
pasmo 25 KHz
modulacja GMSK
zasięg standardowo 4 mile z anteną odbiorczą > 5m n.p.m.
typ wiadomości Message 1 (TXID, GPS position, SOG, COG) Message 14 (MOB ACTIVE or MOB TEST)
Odbiornik GPS
odbierane kanały 72
częstotliwość L1, 1575,42 MHz
czułość śledzenia (-)159 dBm
reakwizycja sygnału (-)163 dBm
aktualizacja pozycji co minutę
dokładność pozycji < 2,0 m SBAS < 2,5 m autonomiczny
Normy
IEC 60945, IEC 61108-1, EN 50383: 2010,
EN 62368-1: 2014 + A11: 2017, EN 303098 V2.2.1, IEN 50385: 2002, EN 62311: 2008