Yamaha wprowadza na rynek nową generację silnika zaburtowego F100

Jeszcze lżejszy i bardziej kompaktowy — dzięki tym cechom silnik zaburtowy F100 nowej generacji jest szybszy i mocniejszy w szerszym zakresie obrotów.

Jaki będzie Twój następny krok po opracowaniu i wyprodukowaniu rewolucyjnych, najbardziej zaawansowanych na świecie silników zaburtowych oraz wprowadzeniu na rynek najszerszej i najdoskonalszej oferty, która zapewnia czystą, płynną i ekonomiczną pracę 4-suwowego silnika zaburtowego, odpowiedniego do wszystkich zastosowań?

Jeśli pracujesz w firmie Yamaha, będziesz kontynuował pracę nad tą technologią w celu dalszego ulepszania i modernizowania swoich flagowych modeli.

Tak właśnie powstał nowy model F100, którego premiera odbędzie się na początku 2017 roku. Ten popularny silnik o ugruntowanej pozycji na rynku i wyjątkowej wydajności, przeznaczony przede wszystkim do uprawiania sportów wodnych, wędkarstwa morskiego i rejsów wypoczynkowych, zyskał teraz jeszcze większą moc w szerszym zakresie obrotów oraz jeszcze lepsze przyspieszenie.

Bez konieczności poświęcania legendarnej mocy i niezawodności, z których silniki Yamahy słyną na całym świecie, inżynierowie nie tylko przeprojektowali niektóre podzespoły, aby uczynić ten najnowszy model jeszcze bardziej kompaktowym, ale także znacząco zmniejszyli jego wagę. Rezultat? Większa moc w szerszym zakresie obrotów, wyższa prędkość na wodzie i jeszcze bardziej imponujące przyspieszenie. To dzięki tym cechom każda łódź nabierze większej dynamiki i zwrotności. Właśnie dlatego najnowszy F100 jest świetnym rozwiązaniem dla właścicieli starszych silników dwusuwowych, którzy chcą cieszyć się niezliczonymi zaletami najnowszej technologii 4-suwowej.

Model F100 nie tylko gwarantuje najwyższy poziom wydajności, ale również płynną i cichą pracę przy bardzo niskim poziomie hałasu i wibracji, co jest szczególnie zauważalne przy niższych prędkościach roboczych, dzięki zmienionej budowie układu wydechowego, dodaniu tłumika wlotowego oraz większej sztywności samego modułu silnika.

Pełna kompatybilność z oryginalnym cyfrowym systemem sieciowym Yamahy zapewnia imponujący wybór zaawansowanych funkcji sterowania i opcji, w tym licznych cyfrowych wskaźników, sterowania systemem zróżnicowanych obrotów podczas trollingu VTS (Variable Trolling Speed) i wyjątkowego zabezpieczenia antykradzieżowego Y-COP.

Kolejną atrakcyjną opcją dostępną do tego silnika jest wielofunkcyjny uchwyt rumpla. Jest on wyposażony w zamontowany z przodu element sterujący zmianą biegów, który znajduje się w wygodnym zasięgu ręki użytkownika, oraz w obrotowy uchwyt przepustnicy gwarantujący komfort sterowania i wykonywania manewrów. Zintegrowany układ zróżnicowanych obrotów podczas trollingu VTS (Variable Trolling Speed) nie tylko zapewnia niższą od normalnej prędkość biegu jałowego, lecz również umożliwia sterowanie prędkością trollingu co 50 obr./min, stanowiąc idealne rozwiązanie dla wędkarzy.

Nowa obudowa górna, ze stylowymi motywami graficznymi i sprytnie zaprojektowanym kanałem dolotu powietrza wykorzystywanego do odprowadzania nadmiaru wody, dopełnia wizerunku nowego, ekscytującego modelu F100. Naprawdę solidny wygląd i wykonanie tego silnika są tym, co dostrzegają i cenią właściciele silników zaburtowych Yamahy.

 

Podsumowanie specyfikacji — Yamaha F100

Nazwa modelu:
F100F

Typ silnika:
4-suwowy • 4-cylindrowy • 16 zaworów • SOHC

Pojemność:
1832 cm3

Wydajność mocy:
73,5 kW (100 KM) przy 5500 obr./min

Pełny zakres przepustnicy:
5000-6000 obr./min

Przełożenie skrzyni biegów:
2,15 (28/13)

Układ zasilania:
Elektroniczny układ wtrysku paliwa (EFI)

Zapłon:
Mikrokomputer TCI                  

System smarowania:
Mokra miska olejowa

Pojemność miski olejowej:
3,2 litra

Układ wydechowy:
Przez piastę śruby napędowej

Układ chłodzenia:
Woda (sterowanie termostatyczne)

Alternator:
12 V – 35 A z regulatorem napięcia/prostownikiem

Układ rozruchowy:
Elektryczny

Sterowanie:
Zdalne

System regulacji kąta nachylenia:
System Power Trim & Tilt

Napęd płyciznowy:
Standard –

Zalecana wysokość pawęży łodzi:
L: 516 mm • X: 643 mm

Masa bez płynów ze śrubą napędową (kg):
162 (L) • 166 (X)

Dostępne modele:
ETL • ETX